måndag 21 december 2015

Krans av lärkkottar

Jag älskar lärkkottar!
Vi hade ett lärkträd i mitt barndomshem, och vi har turen att ha ett i vår trädgård nu :-)
Min man har försökt få tillstånd att såga ner det, men det går jag inte med på!
Och nu fick jag användning för många av alla de kottar som ligger på gräsmattan.
Jag letade fram en gammal krans-stomme och började sedan att limma.

Det gick åt många kottar!


Och jag fick så suverän hjälp av pinglan!
Hon hjälpte mig att plocka kottar (mycket uppskattat när man har foglossning).
Sen hjälpte hon mig att dra loss kottarna från grenarna. Hon var grym på det! Bättre än vad jag var.

Det svåra var egentligen att veta vad man skulle göra med kransen när den var klar.
För kottarna är ju det finaste, de ska ju stå i centrum. Men samtidigt så kändes det lite tråkigt att inte ha någonting alls på den.
Till sist fick det bli en enkel röd rosett.
Jag tycker det blev helt okej, men känner att det finns en bättre lösning att komma på...kanske till nästa år.

Gjorde även några nya återbrukskransar inför den där julmarknaden jag stod på, och här är en av de jag gjorde:


De är ju så himla kul att göra!
Men rätt stor skillnad i stil jämfört med att göra i naturmaterial ;-)

HÄR kan ni se den jag gjorde förrförra året.

4 kommentarer:

lopplisa sa...

Fint med en liten hjälpsam och kapabel assistent då! :) Jag har nog aldrig tidigare sett så många lärkkottar tillsammans på en gång! Maffigt!

Nina sa...

Läckert med lärkkottar! Ha en fin jul med din familj. Så syns vi på det nya året. Kram Nina💗

hennihenni sa...

Den är ju så fin som den är, men en så maffig krans kunde säkert bära upp en ännu större och maffigare rosett och upphängningsband :) Du kan ju testa med bredare band nästa år!

Katarina sa...

Lärkkransenär verkligen magnifik! Jag tror också att ett bredare band till rosetten skulle klä den. Men jag gillar det smala bandet i upphägningen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...