torsdag 2 juli 2015

Anslagstavlor av trasiga ramar

Vissa återbruk tar tid. Flera år!
För mer än 6 år sedan var jag i ett soprum, och fick syn på en ram som stod där.
En fin ram.
Den hade inget glas, och inget bakstycke.
Men den var fin.
Och jag kände att den var som gjord för något trevligt projekt.
Den fick följa med till min lägenhet, och sen till huset när vi köpte det.
Den har sedan stått i källaren, och liksom bara väntat på att få bli nåt.

Och nu kom dagen!
Den blev förvandlad till en anslagstavla.
Och inte blev den ensam heller!
Den fick sällskap av en trasig spegel.

Jag blandade till lite milkpaint /mjölkfärg. Mycket trevlig färg det där. Har köpt pulver och blandat själv med vatten.
Jag målade dem, fäste ett gammalt tyg runt bakstyckena, och virade sedan lite garn runt.


 
 
Detta är soprumsfyndet:


Som innan målning såg ut såhär:


Och den långa ramen såg ut såhär:

 
 

Känns väldigt bra tycker jag, att man har en given plats till konstverken som lilla fröken kommer hem med.
Härligt att det blev av!

Hoppas att jag så småningom blir lite mer flitig med inläggen, men det finns liksom fler hinder nuförtiden...
En mycket aktiv och busig liten förtjusande dam gör att man är ganska trött på kvällarna ;-) Och inte vill hon gå och sova utan mamma heller. Och att luras funkar för det mesta inte alls.
Och jag är fortfarande rätt trött efter dipp och sjukor under början av året.
Och dessutom så spökar internet på kvällarna. Sjukt störigt. Hoppas på fiber snart!

Hoppas ni har det fint!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig idé och snygg nyans. Tänk vad lilla fröken kommer känna sig stolt när det finns speciella och "riktiga" ramar för hennes konstverk.

Anonym sa...

Vad är milkpaint?

Emilia sa...

Så snygga de blev!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...