torsdag 7 maj 2015

Ny ugglemössa!

 

Det var dags att virka en lite svalare mössa till pinglan. Eftersom ugglor fortfarande är ganska poppis, och är ett tacksamt motiv på en mössa så blev det en sån.
Jag klarade mig precis med ett nystan turkost bomullsgarn. Gjorde en kant längst ner +öron i annan turkos nyans. Även det vita och lila garnet som är runt ögonen är bomull, och alla är shoppade second hand!
Använd även lite pälsgarn till överdelen av ögonen, för att ugglan skulle bli lite mer levande. Det blir lite som ögonfransar :-).


Mönster till mössan har jag själv kommit fram till. Det är ett suveränt grundmönster som jag numera alltid använde till den här modellen av mössor.
Enkel grund med stolpar, sen kan man ju piffa så mycket man vill!

Denna gång valde jag att sy på knappar som ögon. Förra gången virkade jag även dem.
Jag gillar denna bättre. Den har bättre uttryck liksom.

Och pinglan är nöjd!
Den stannar på huvudet längre än tygmössorna i alla fall... ;-)

 
 
Och då fick hon ändå en tygmössa med ugglemotiv på för några veckor sedan:

 
 
Tack för alla tips om bildhantering!
Hittills har jag laddat upp bilder via facebook, men lägger de så endast jag själv ser dem.
Bloggers app har jag, men har inte bekantat mig med den riktigt ännu.
Vill gärna redigera bilderna i datorn innan jag publicerar dem.
Får fundera vidare!

Ha det fint alla!

6 kommentarer:

Katarina sa...

Störtskön! Älskar toffsarna på öronen.

Yarn-Madness sa...

Fruktansvärt söt! Jag älskar ugglor! :)

Slow-Eva sa...

Härlig mössa! Kul att hon gillar den :)

Black Iris sa...

Verkligen en härlig mössa. Jag är så glad åt mitt senaste barnbarn (5 mån) för det finns så mycket skoj att göra till de små..

Kram Maidi

Christel Wijk sa...

Vilken fin ugglemössa

frupersson sa...

Fin mössa! Och smart med pälsgarnet, det blev riktigt kul!
// Maria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...