torsdag 18 september 2014

En färgglad, kommunal tipslåda!

Jag fick ett roligt uppdrag i början av sommaren.
Att tillverka en tipslåda!
Eftersom jag hade fria händer så maxade jag på med färg och gjorde den till en riktigt glad låda.


Jag letade upp vår gamla postlåda, som var så ful så att den för ett år sedan blev förflyttad från gatan till källaren, i väntan på ett nytt uppdrag.
Vilken tur att man sparar på grejer ibland!

Sen var det bara att rota i tygspills-lådan och köra lite lapptäckes-tjosanhejsan.
Plockade även fram en bit blå väv och började brodera lite, när jag plötsligt kom på att det skulle vara roligare och mer livfullt att göra varje bokstav i en egen teknik.
Så det blev paljetter från en trasig väska, en bit kartong, några knappar, en spetsgardin och någon bandstump som åkte fram.

Jag fick lite hjälp av min händige man att såga ut ett hål i locket , och sedan klistrade jag fast knapphålen/manschetterna från en slaktad herrskjorta.
 

Visst är den rätt härlig?
En riktig färgklick i alla fall!

Och nu finns den till allmän beskådning på kulturhuset Barbacka.
En riktigt kommunal tipslåda alltså!
Och vill ni se en bild där den sitter på plats så kan ni kika här.

6 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Oj så fin! Bra jobbat. Det måste komma mycket bra tips i den :)

Maria sa...

Verkligen härligt färgglad! :)

hennihenni sa...

FINemang! :)

Återbruk av Åsa.Li sa...

Å vilken härlig låda! En sån skulle jag vilja ha:-) Då skulle de nog vara mera motiverande att gå de 800 m upp till lådan;-)

jenny_maria sa...

Kolla, perfekt grej för dig ju!

http://hostlycka.blogspot.se/2014/09/bloggare-eller-foretag-vill-du-synas-har.html?m=1

/jenny, Majas mamma :)

Anonym sa...

Måste vara den snyggaste förslagslådan i landet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...