lördag 26 juli 2014

För 40 kronor

Idag var vi på loppis.
Som vanligt börjar jag alltid med att rota igenom tygerna en lång stund.
Sen gick vi lugnt och stilla och kikade runt lite.
Så står det en vit stor korg framför oss. En såndär babykorg.
Den måste vara såld tänkte jag. Nejdå, det var den inte! Mycket mystiskt!
Den var inte superskick, och var riktigt stor.
Korgar är alltid bra tänkte jag, jag kan ju förvara tyger i den :-)

Så jag betalade mina 40 kronor och gick nöjd vidare.
Plötsligt kommer det fram en okänd kvinna och säger att det står en ställning till korgen bland borden.
Javisst, där stod den! Med en glasskiva på, som ett bord.
Så jag sa till säljaren att det där verkade höra till min korg.

Och då fick jag den med mig utan att betala extra!


 
 
Nu är frågan bara vad jag ska göra med den...
Det är ju nästan så att man måste börja fundera på att skaffa ett barn till, haha :-D.
Annars får jag ställa undan ställningen och använda korgen som tygkorg i alla fall.
 
Men ändå, 40 kronor! Rätt bra fynd.
 
 
 
Naturskyddsföreningen håller just nu på att göra en igelkotts-inventering.
Man kan hjälpa till genom att rapportera om man har sett en kotte. Det går bra att rapportera flera år tillbaka också! Och har man många kottar hos sig så kan man skriva ut en varningsskylt och sätta upp :-).
HÄR hittar ni sidan med all information.
Vi har minst en kotte i vår trädgård varje år. Ett år var här ett gäng ungar också. Trevligt!
De senaste dagarna har vår kotte ätit upp resterna efter pinglans middag som ligger kvar på gräset :-).
 

5 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Plantera blommor i den eller ställa ner blommor i kruka i den för att skydda mot väta och jord. Ser en frodig blomkorg framför mig.

Tyg- och garnförvaring kan man visserligen aldrig få för mycket av ;-)

Yarn-Madness sa...

Vilket fynd! Det är loppis när den är som bäst! :)

Mmatilda sa...

Du är bra på att göra fynd tror jag!
Nån igelkott kan jag bara önska att vi fick se här nån gång...

HönaPöna sa...

vilken fin korg... verkligen ett fynd!
Kanske kan du förvara filtar i den att ha när man sitter ute på kvällen?!

Anonym sa...

Men jisses, det var jag som skänkte den där korgen på stativ =) / Carolina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...