tisdag 31 december 2013

Årskrönika 2013; del 1

Dags att summera året!
Precis som jag hoppades så blev 2013 ett väldigt bra år.
Hundra gånger bättre än 2012.
Det kom ju till en ny människa i mitt liv, istället för att det försvann en ♥
 
Och såklart har jag hunnit med en hel del pyssel också.
Idag får ni se vad jag gjorde under första halvan av året.
Den andra halvan slänger jag upp imorgon!
 

 

Eftersom jag i början av året hade en bebis i magen så blev det en hel del förberedelser.
Jag stickade (!) en kofta av garn som jag hade fått av min älskade mor.
Målade och tapetserade en supersunkig byrå.
Gjorde klart en stor virkad barnfilt och
så hjälpte Tyra mig att renovera ett skötbord.
 
 
i Februari virkade jag en bebiskofta, den finaste modellen någonsin! Livebild kom senare här.
Det blev ett ljuvligt lapptäcke sytt till barnvagnen, och det är nog min favorit bland alla täcken jag gjort!
Och så virkade jag en ännu mer färgglad bomullsfilt.
Faktiskt hann jag smyga in något till mig själv också, nämligen en halskrage av restgarn
 
 
Mars 2013 var den mest fantastiska månaden i hela mitt liv!
Min finaste skapelse någonsin tittade ut.
Och plötsligt var livet så himla mycket roligare!
Jag virkade en mössa som passade det lilla huvudet.
Ett par små skor fick hon också (men de blev aldrig använda eftersom de inte passade förrän mitt i sommarvärmen...).
Och så var jag väldigt stolt över det fina babynestet, och det användes flitigt under pyrets första månader! Perfekt grej det där.
 
 
I april var den största pysselhändelsen att den stora, härliga lekfilten blev klar (och den inspekterades av både bebis och katt).
Sen virkade jag en liten omlottkofta,
och ni fick se lite av min nya pedagogiska tvättsortering.
 
 
I maj fick pyret ett sött bi till barnvagnen (som jag ju lovat mönster på...).
Det blev mycket poppis!
Och så laddade jag för att skicka ut inbjudningar till dopet.
 
 
Och i juni sydde jag en tunn liten mössa som var bra att ha när sommarmorgnarna var kyliga.
Men så slog värmen till och jag fick sy till ett par sommarshorts i modell mini.
Och sen föddes den allra första tygkompisen! Och just då visste jag ju inte att jag skulle sy en hel hop med såna innan året var slut :-)
 
Det var första halvan av 2013 års krönika!
Nu önskar jag er alla ett riktigt 
 
 
Så startar vi 2014 med del 2 av årskrönikan!

6 kommentarer:

Återbruk av Åsa.Li sa...

Gott nytt år till dig med! Jätte roligt att läsa och se vad du har pysslat med:-) Mina favoriter är helt klart dina tygkompisar och dina fina lapptäcken.

Pysselfarmor sa...

Den största händelsen är det nya lilla livet....och så mycket det lilla livet kommer att ge dig!

Gott Nytt År 2014! kram Gun

Yarn-Madness sa...

Gott nytt år! Vilken härlig sammanfattning! ^.^

Drutten sa...

Vad mycket fina grejer du hunnit med, trots att en liten tar ganska mycket tid att pyssla om!
Gott nytt år!

Alviti sa...

Gott nytt år! Det är så kul att se tillbaka på året som varit. Tänk vad mycket man gjort :) kram carolina

Emilia sa...

Så mkt fint! Gott Nytt Kreativt År!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...