onsdag 27 november 2013

Julklänningen som blev för stor

En julduk och en julgardin blev en julklänning.
En alldeles bedårande sådan.
Men den är ju för stor för pyret!! Snyft. Attans!




Jag som äntligen har sytt min första bebisklänning!
I fin förklädesmodell, och med hjärtfoder!
Och lärt mig sy knapphål!
Och till och med gick till sybehörsaffären och köpte alldeles nya knappar!
*gråter lite*.
Så jag har inget annat val, jag får helt enkelt sälja den.
Den är i storlek 74/80, och jag skulle vilja påstå att den även är en perfekt tunika i strl 86.
Sydd av återbrukade bomullstyger. Och skulle man vilja ha hjärtmönstret utåt så funkar det att vända den ut-och-in. Pris: 175 kr inklusive frakt.
Maila mig på majafiff@hotmail.com om du är intresserad!
Klänningen är tingad!

De senaste dagarna har jag gått på jakt efter fler juldukar på second hand, så jag kan sy en ny.
Hej o hå, nya tag!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fantastiskt duktig garntrollet!!!

Hanna sa...

Helt otroolit söt <3

Alviti sa...

Superhärlig!

Tyg och otyg sa...

Jättesöt är den! Och vilken liten pluttbebis som inte fyller ut 74/80. Du hinner inte göda upp henne lite till då? Det är ju ändå några veckr kvar menar jag. ;)

Pysselfarmor sa...

Å så fin. Förstår att det känns att skiljas från den.

Saras pyssel sa...

Hade den inte varit för liten för min tjej hade jag köpt den bums! Underbar! :-)

Anonym sa...

Jag tycker du ska behålla den!
mvh Agneta

Lillstrumpan sa...

Åh så fin! Synd att jag inte har barn, då hade jag köpt den direkt ;)

hennihenni sa...

Jättefin! Du kan inte hitta på något skojsigt sätt att få den att passa, rynk i sidorna eller något? Eller så får du börja göda malva :)

Kerstin sa...

Spar den! Den är jättefin, året om.

lopplisa sa...

Jösses så fin!! Smashing fashion! Hoppas verkligen du hittar andra fina juldukar att sy en ny av!!!

Annika Berg sa...

Väldigt fin! Spar den, hon växer i den :)

Klockarbarn sa...

Hm, jag har en del jultyger till ingen nytta faktiskt. Du kanske vill ha?

Helena Högberg sa...

Jag tycker också att du ska spara hennes första hemsydda julklänning :) Finns det ingen stor nalle eller något som kan ha den på sig? eller bara låta den hänga på en galge som dekoration :)

Emma sa...

Åh den är alldeles underbar! Önskade att jag hade en tjej i rätt storlek! Spara den till nästa år, kanske bättre storlek då.

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte fin! Blir sugen på att klippa i min hittade tomtegardin:-)

Yarn-Madness sa...

Aj, vad synd! Redigt snygg var den!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...