lördag 26 oktober 2013

Minns ni koftan?

Kommer ni ihåg denna kofta?
Jag virkade alltså den i den minsta storleken, 50/56.
Och tyckte det blev rätt stor.
Skrev i februari att den säkert skulle passa till sommaren.
Njae...inte direkt.
Den passar perfekt nu i oktober däremot!
Så jag skulle säga att den är en 68. 62/68 kanske.
Och den sitter perfekt!


Det är en sanslöst bra modell faktiskt.
Suveränt ok, lagom bredd på ärmar, bra passform!
Lite sugen på att göra en i modell större sen.
Ville bara säga det.
Skippa mönstervirkningen längst ner och du har den bästa virkade bas-bebiskoftan!
Och ja, det är det där mönstret med de sanslöst dåliga bilderna.
Ha en fortsatt fin helg!

8 kommentarer:

Yarn-Madness sa...

Hon är ju för söt! Och koftan är inte heller dum, den! :D
Det blir så fint med garn i naturfärger! Undrar varför jag inte använder det oftare egentligen...

Anonym sa...

Koftan ser jättefin ut och lilla pyret är ju bara så söt!
Mia stickar

Sofia sa...

Åh, fantastiskt fin!

Petra / Popetotrora sa...

Men hjälp vilken söt unge!!

Sanne sa...

Jättefina, både tös och kofta! Jag hade det motsatta problemet med ett av mina barn, han var så stor när han föddes så den fina overallen jag stickat till honom i storlek nyfödd inte gick på honom...

hennihenni sa...

Gulligt så det förslår :)

Byxorna med grenkil syddes nog helt utan mönster, jag kikade lite på ett par köpisbyxor och försökte klippa ut en sådan kil att byxorna skulle bli tillräckligt breda. Det lyckades den här gången!

lopplisa sa...

Så fina modeller!! Ja, både kofta och lillstumpa! Ska lägga koftmodellen på minnet!

sofia sa...

Alltså så fin kofta på så fin unge att man bara smäller av!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...