fredag 13 september 2013

Gladbyrå till barnrummet


Jag inhandlade en byrå på loppis i sommar.
Av någon konstig anledning räckte det inte med bara en byrå till pyrets kläder...

Denna är målad med det sista slatten av den hemmablandade rosa färgen. Som även har räckt till bland annat detta, detta, detta och detta!

Tapeterna är retro allihopa, utom de prickiga med rosor (som är tapetprover).
Det var riktigt kul att blanda mönster lite hej vilt!
Och rosa är ju en så glad färg.


Jag lyckades faktiskt fixa till denna när hon bara var någon månad gammal. Jag har ju en ganska glad och tålig bebis som har varit nöjd med att ligga på golvet och titta långa stunder (bara mamma är i närheten). Så jag har hunnit måla byrån ett lager i taget innan hon har tröttnat :-)
Nu är det svårare, för nu är det action som gäller! ♥

Såhär såg byrån ut innan:


Och ja, jag hade redan burit ner lådorna.
Och nej, jag orkade inte bära upp dem igen för att fotografera byrån komplett. Hihi.
Det är ganska mycket som är färdigfixat i barnrummet egentligen, så jag ska snart visa er hur det ser ut där!
Bara liiite piff kvar...

De här gamla förvaringsbackarna fick förresten ny tapet i botten (de är välanvända och såg rätt så risiga ut) och får också flytta in i barnrummet.


Tapeterna till dessa är ifrån en tapetkatalog som jag har fått av min snälla granne!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbar! Jag älskar också färg och mönstermix, speciellt i barnrum där fantasin ska flöda och inspirera till lek :) superfint gjort! (och tack för tips om pinterest i förra inlägget. Jag är fast ;)
Hälsningar Emmelie

Alviti sa...

Den blev ju jättecharmig. Jag har länge tänkt att göra något liknande, men kommer ju aldrig till skott. Ganska dåligt av mig då min pappa har en tapetaffär;) Det får bli skärpning! Kram

Alviti sa...

Den blev ju jättecharmig. Jag har länge tänkt att göra något liknande, men kommer ju aldrig till skott. Ganska dåligt av mig då min pappa har en tapetaffär;) Det får bli skärpning! Kram

Maria sa...

Vilka härliga färger! Den byrån förtjänar verkligen att kallas "glad".

Loppanpoppan sa...

Superfin! Tänk vilken skillnad lite tapeter och färg kan göra!

Emilia sa...

Wow - läcker byrå!

Systeryster och jag .... sa...

å fin och härligt att blanda mönster

lopplisa sa...

Byrån skulle göra sig fin i min hall!! En riktig gladbyrå!!!

Annika GW sa...

Vilken skillnad! fint med de olika tapetmönstren och fantastiskt vilken stor användning du fått av din hemmablandade färg. / Annika

Sanna sa...

Byrån blev helt underbar!! <3

LadyNight sa...

Byrån ser helt underbar ut! Jättetjusig :)

Yarn-Madness sa...

Åh, så fint! Lägger du någon skyddande lack över tapeterna, eller tycker du att det räcker med tapeterna som det är?

Vad mystiskt att mina uppdateringar inte fungerar! Var någonstans tittar du då? När jag tittar på din Blogglista på bloggen verkar det ju uppdatera med en gång, som det ska! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...