måndag 3 juni 2013

Retro mini-shorts!

Ojsan! Det kom värsta värmen här i veckan.
Och så fick jag plötsligt lite panik över vad pyret skulle ha på sig.
Shortsen jag hade skaffat var alldeles för stora, trots att de minsta var i storlek 56 (o hon är ju snart 3 månader)!

Så jag bestände mig för att sy ett par.
Det blev ett gult påslakan a'la 70-tal som åkte fram ur tyghyllan. Detta matchades med lite nyinköpt mudd.



Malva försäkrar att de är sprattelvänliga :-)


Total kostnad: ca 6-7 kronor.
 
Jag fick testa lite hit och dit innan de blev bra.
Men nu vet jag hur jag ska göra, så nu lär det bli fler.
De var riktigt roliga att sy!
 
Ja, alltså: mudd rules!

13 kommentarer:

Sanne sa...

Hemsytt är bäst!

Yarn-Madness sa...

Men, vad söta! Mudd alltså! :D

hennihenni sa...

Vad fina de blev, passar perfekt!

Toffs sa...

Fint!

Evas Pyssel sa...

De blev ju helt perfekta. Bra att använda gamla påslakan. De är ofta mjuka och har härliga färger.
Kram Eva

Helga sa...

Fina! Kul att hennes kläder riktigt matchade lapptäcket också!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte fina!

Alviti sa...

Superhärliga!

LadyNight sa...

Så gulligt! Ser väldigt mysigt och bekvämt ut :)

Slow-Eva sa...

De blev väldigt fina. Ser ut att vara svala också. Man vill ju att de inte ska bli för varma och samtidigt skyddas mot solen.

Eva sa...

Jättesöta!
Och att unga fröken tycker att de är sprattelvänliga måste väl vara det bästa betyg en sömmerska kan få?;D

Annika GW sa...

Så påhittigt och superbilligt dessutom!/ Annika

Emma sa...

Åh vad söta, med växtmån också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...