lördag 16 februari 2013

Bygg fina kakfat -var med och tävla!

Nu har jag testat att göra kakfat med hjälp av färdiga ställningar!
Oj, vad fint det blir. Och oj, vad lätt det är!
Dessa kommer från kakfateriet.se
Kolla så fint det blev:


Ni kan se att jag har använt tre olika stilar på ställningarna till mina våningsfat.
Mest kär är jag i det gröna ♥.
Undrar om jag inte ska behålla det själv...
Jag har jobbat länge på att få ihop gröna tallrikar som passar ihop.
Ibland får man leta, leta och leta för att få ihop det perfekta kakfatet.

Men det är verkligen helt suveränt med färdiga ställningar.
Helt plötsligt är det hur lätt som helst att göra ett eget kakfat.
Alla kan!
Och kakelborren från kakfateriet är riktigt bra.
Då har jag testat en hel del kan jag lova!

Och skulle man nu inte vara 100 % nöjd när kakfatet väl är monterat så är det superlätt att skruva isär det och göra om. Det tycker jag känns som en stor bonus!

Men vet ni vad det bästa är?
Att jag har äran att ordna en tävling i samarbete med kakfateriet!
Jag kommer att dra två vinnare som får en valfri ställning + ett kakelborr var.


Sen är det bara att hitta lite fina loppis-tallrikar och montera ihop ett eget finfint kakfat.
För mig känns det toppen att kunna hålla i en tävling som främjar återbruk!

Såhär gör du för att delta:

• Gå in på kakfateriet.se och kolla in utbudet.
• Skriv sedan en kommentar till detta inlägg där du berättar vilken av ställningarna du gillar bäst (det är denna du sedan får om du vinner).

För en extra lott:
• Gilla kakfateriet på facebook
eller
• Blogga om tävlingen och länka till detta inlägg.

Totalt kan du alltså få tre lotter!

Söndagen den 24 februari drar jag en vinnare.
Från och med klockan 21.00 den kvällen är tävlingen stängd.

Lycka till nu!

Tävlingen är avslutad

38 kommentarer:

Tina sa...

Flera var fina och det är svårt att välja.Jag fastnade för "Blomma Guld". Vad kul, jag har länge tänkt göra ett kakfat, har verkat lite krångligt och inte alltid så fina stänger, så nu hoppas jag på en chans.

Evas Pyssel sa...

Vilka häftiga kakfat !!skulle gärna vilja prova att göra ett. Jag fastnade för ROSETT silver.
jag länkar i min blogg i sidebaren .
Kram Eva

Anonym sa...

Hej! Jag tyckte nästan alla var fina. Men jag föll underligt nog för den röda. Det gör mej mycket konfunderad, för jag har aldrig i hela mitt liv tyckt om rött.. Men om jag vann den röda, så skulle jag genast göra ett kakfat med tallrikar som har något rött på sej, och med den röda ställningen.. Hälsningar kisse70@yahoo.se

Pysselfarmor sa...

Jag deltar gärna och länkar på min blogg till tävlingen. Om jag vinner så är det Rund silver XL som jag gillar.

Bibbis blandning sa...

Vilken skojig tävling. Det ger en chansen att prova på något helt nytt som man kanske inte skulle gjort annars.
Jag tyckte "blomma silver" var väldigt fin.
Lycka till nu alla som tävlar.

Eva sa...

Ska gå in och kika senare! (Datorn trööögar sig just nu...)
Men jag har mormors gamla från landet också:) Ett helvitt "vanligt". Senast jag använde det var det faktiskt till ost, druvor och kex. Fungerar bra det också!

Esmeralda sa...

Jag vill såklart vara med jag också!

Jag vill vinna Blomma silver! http://kakfateriet.se/delar-till-kakfat-3-vaningar-klicka-pa-onskad-farg/blomma-silver/

Jag gillar på fb och har skrivit på bloggen. http://esmeraldaofbuckland.blogspot.se/2013/02/jag-har-hittat-den-mest-fantastiska.html

Camilla sa...

Vill gärna vara med i din utlottning. Då jag gör kakfat i betong, skulle jag gärna vilja vinna Rund, svart. Tror det kan bli snyggt med svart stativ och grå betongfat. Gillar även på FB. Hoppas på tur!

Anonym sa...

Fin tävling!
Tar en lott och favoriten är Blomma silver :)
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill gärna ha krona svart. Tänkte göra ett kakfatt till min dotter och hon giller svart och vit.
Lucretia
lucretia@glocalnet.net

Anonym sa...

hej!
jag som verkligen älskar att pyssla och skapa personliga ting! Har länge velat testa dessa underbara kakfat jag sett!
Min favorit är absolut denna.. Blomma guld: http://kakfateriet.se/delar-till-kakfat-3-vaningar-klicka-pa-onskad-farg/guld/blomma-guld/

Kommer bli perfekt! ska sedan leta vita vackra tallrikar och assietter med svart mönster på mina favoritloppisar!

Jag har gillat på facebook!
stor kram! Gabriella Ekdahl i Uppsala, pepsan4@hotmail.com

Ingmarie sa...

Hej ! Tävling är kul !
Tänk om man har tur .
Jag vill då vinna hjärtställningen !
Håller tummar för mig .. lite för dom andra ..
Ha det bäst
Ska gilla på facebook
och ska länka hit

Gabriella Henning sa...

Åh, jag vill gärna vinna rund svart!
Har länkat på min blogg och gillat på Facebook, allt för att öka mina chanser.

Ingmarie sa...

Så har både gillat och länkat !
Nu bara vänta på dragning !

Gabriella Henning sa...

http://tallbackeliv.blogspot.se/2013/02/vinst-pa-gang.html?m=1

Lotta sa...

Jag hoppas på att vinna krona antik!
Har gillat på Fb och heter Lotta Claesson fd Wiberg där.
Har länkat hit från bloggen också:
http://lottaochlivet.blogspot.se/2013/02/tavling.html

Anonym sa...

Åh vad fina dom var! jag gillar nog Krona svart allra bäst. Tänk vad glad min dotter som är Konditor skulle bli om hon kunde få äran att göra ett så fint kakfat av hennes udda fat!
Hälsningar Loulou
anne-louise.king@tele2.se

Återbruk av Åsa.Li sa...

Fin tävling! Cupcake silver var fin. Ska bli riktigt kul att prova göra kakfat, känner att turen är på min sida, tre lotter tack!

Anonym sa...

Hej ! Om jag skulle vinna är jag intresserad av oval antik som skulle passa ypperligt till min gamla kaffeservis . Nu håller jag alla tummarna ! :-) / Maria S

Lena Nordin sa...

Vilket härligt kakfat du gjort. Det är så fint att man kan köpa set nu, blir så fint! Jag vill bygga ett kakfat av hjärta i silver, då den känns orginell och går att använda till sitt käraste porslin! Har även gillat på facebook :)

Tack för en härlig tävling :)

Anonym sa...

Hej!
Så härliga kakfat du gjort! Blir sjukt inspirerad och tar då så klart tillfället i akt att vara med i lotteriet. Jag gillar blomma silver som så många andra. Klassisk och vacker!
Hälsningar Christine

Toffs sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, har bloggat på http://gilgamesh.blogg.se och om jag vinner vill jag vinna Krona Röd för den var cool!

bittan sa...

Vilken kul grej!

Rosett silver vad de jag fastnade vid.
bittan4@gmail.com

Britta sa...

Gillat på fb och tycker bäst om krona röd.
Ha en fin söndag!
// Britta

Anonym sa...

oj va häftigt! visste inte att det fanns färdiga ställningar så här...ska testa att göra ett fat och vill helst använda en stark röd färg som den här:
http://kakfateriet.se/delar-till-kakfat-3-vaningar-klicka-pa-onskad-farg/vit-svart-rod/krona-rod/
/Christine

Anonym sa...

Hej igen, glömde skriva att jag gillat kakfateriet på facebook/Christine

Anonym sa...

Blomma guld vill jag vinna
kram ullah
stortintresse@yahoo.se

Anonym sa...

Oj, vad svårt att välja men oval antik får det bli. Erica_quittner@yahoo.se

Unknown sa...

Hej på dig Maja!
Du gör helt enorma kakfat! Skulle jättegärna ha ett sådant hemma hos mig!
Jag gillar Krona i Antik . Tycker den passar bra till dina fat.
Länkar det jag kan men har ju tyvärr ingen privat blogg...FB:ar bara..
Massor med kramisar!!!
Gisela

Therese S sa...

Helt fantastiska kakfat.
Jag som älskar loppisar - tänk vilket underbart kakfat man kan fixa. Nytt kakfat efter varje loppis. Bara till att göra nya fynd :) Finast tycker jag nog att det hade blivit med hjärtat i silver. :)

Håller tummarna för vinst, har delat o länkat på FB. Har tyvärr ingen egen blogg.

Ha en bra dag!
//Therese

Therese S sa...

...givetvis har jag gillat Kakfateriet oxå.
//Therese Söderstjerna

Maria/Myssel sa...

Jag vill gärna ha en lott i dragningen. Många fina, men jag fastnade mest för "hjärta silver".

Anonym sa...

Fiff!
Vilken kul tävling. Jag är loppisfantadt av stora mått. Den av ställningarna, som jag gillade bäst var oval antik. Nu får jag hålla tummarna!
Maria (Barbacka)

sinneskatten sa...

jag är gärna med i din tävling, om jag vinner vill jag ha antik krona
hoppas på turen.
Carina

Susilull sa...

Hakar på din tävling (med en lott) i sista sekunden. Gillar Cupcake, silver!

Dina fat är verkligen fina!

Trine sa...

Jeg likte godt antikk med hjertet.
Trekker ett lodd heeeelt i siste liten :)

Unknown sa...

Super smart och helt kanon att man kan designa sitt eget fat. De är helt underbart fina allihopa men jag gillade krona antik bäst. Tack för en jätte bra blogg<3 Kram Anna

Unknown sa...

Såg nu att jag missade att tävlingen slutade 21, hoppas jag har en chans ändå <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...