söndag 2 december 2012

Bästa, BÄSTA julklappen!

 
Jag har fått en helt underbar julklapp av min rare far!
En sprillans ny symaskin!
Det är så lyxigt och häftigt så jag knappt kan tro på det.
Jag, min man och far gick in i symaskinsaffären på julskyltningen och kikade. Blev så förtjust i denna Janome dc2030, och far sa när vi gick ut att jag kunde få den som julklapp!
Han sa att han såg att det lyste i ögonen på mig, haha.
Så nu är den på plats! Har börjat bekanta mig lite med den, och det känns lovande :-)
 


Dessutom har det kommit en hel massa snö här hos oss, samtidigt som adventsstjärnorna har kommit upp.
En ny symaskin, en fin stjärna och vitt utomhus, allt jag älskar på en gång!


Sen skulle jag pyssla lite med en dörrkrans tänkte jag.
På second hand kan man hitta massa såna här för en femma eller tia:


Så jag började riva tygremsor av ett gammalt lakan.
Mest för att ha en grund att jobba utifrån.
Tyra hjälpte till för fullt:


Jag tror hon gíllade kransen mer än jag gjorde...


Vet inte riktigt vad jag mer ska göra med den nu...tappade inspirationen lite.
Får fundera vidare på det.
Men det där silkespappret kan jag nog glömma att jag kan använda:


Tur det blev en helg med fina stjärnor, ny symaskin, ljuvlig snö och en supersöt Tyra, för jag har varit så trött och kinkig. Men nu känns det bättre när man kan sitta här och adventsmysa!
Tyra har fullt upp med att bekanta sig med snön (efter försök nr fem krattade hon lite, och på försök sju pulsade hon lite, kissade, och krattade snö över! Duktigt!), tugga på adventsstjärnor, sno tomtar och hoppa i påsarna med julpynt i.

Trevlig advent från mig och Tyra!

10 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Men oj lyckliga du som redan fått julklapp - en så fin en!

söta Tyra bus klär i rött!
:-))

LadyNight sa...

Whiii, vilken toppenjulklapp! Grattis. Har svårt att tänka mig något annat som är bättre än en symaskin under granen. Eller ja, julklappar i förtid hinner nog inte hamna där, men du vet vad jag menar ^^

Klockarbarn sa...

Jag har en likadan maskin som jag köpte på symässan här hemma för 2 år sen. Jag är nöjd med min.

Felix sa...

Vilken härlig julklapp du fick! Och en duktig hjälpreda du har... ;-) Tyra verkar hitta på mycket bus. Söta bilder på henne!

Adventshälsningar
Elisabet och Tiger

Evas Pyssel sa...

Vilken gullig pappa !! Han visste precis vad du har stor glädje av . Omtänksamt.
Håll utkik på min blogg ska du få se vad jag gjort med just en sådan pilkrans.
Hoppas du mår toppen. Kram Eva

Bibbis blandning sa...

Vilken snäll pappa du har. Det var en fin julklapp du fick.
Jag älskar att titta på din hjälpreda Tyra. Hon slår allt och är så otroligt söt.
När vår katt var liten och det kom snö så skuttade han ut. Sen tog det tvärstopp och han stod som förstenad. Sedan backade han tillbaka in.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

MEN ASSÅ nu är det du som är läskig! Tänkte på det där med bärsjalen.

Gissa vad jag sitter och planerar för inlägg?! JO, det handlar om en ........ som jag fått i födelsedagspresent/julklapp. Haha :P

Helga sa...

Vad skoj! Ser fram emot att se vad du kan sy för häftigt med den :) Och sluta aldrig lägga upp bilder på Tyra för hon är ju fööör söt :D

Evas Pyssel sa...

Kransen kommer snart, blev klar igår och ska fota den idag !!!
Kram Eva

Eva sa...

Vilken underbar julklapp!
Förstår din pappa, han visste ju hur glad du skulle bli och då är det ju så härligt att ge också!
Kransen har jag en idé om.... Små julpåsar fastsydda - med kattmynta i! För det verkar ju sannerligen som om hon gillar den där :) Och Tyra ska väl också ha julfint?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...