söndag 28 oktober 2012

Hej barnrum!

Projekt barnrum är inlett!
 
Ja, bebben kommer ju inte att använda det sådär på direkten, men det känns bra att kunna ha det lite mysigt och fint därinne. Så man har ett ställe att mysa på, och ha alla barngrejor ;-)
Dessutom skrek rummet desperat efter en tillfixning! Det är lätt det fulaste rummet i vårt hus.
Senaste renovering härinne tippar jag var cirka 1978...
 
 
Ni skulle sett tapeten som satt här! Tråkigaste tapeten i världshistorien!
Min man är så snabb när han drar igång så jag hann inte fota ;-)
Nu är han på god väg med att sätta väv.


Det är ett riktigt knasigt rum det här, i klass med mitt syrum i knasighet. Eller nej, värre tror jag.
Det är snedtak, riktigt, riktigt lågt sådant, konstiga vinklar och en garderob som är en toalett.
Dessutom har jag nog aldrig tidigare sett en sån krokig vägg i mitt liv!

Så det gäller att tänka till när man ska möblera sen.
Fram tills nu har det mest varit gästrum/dumpningsrum, med betoning på det sistnämda.

Men det känns riktigt skoj att tänka ut och planera vad man ska göra här inne.
Det är ett himla bra sätt att förbereda sig på att träffa det nya livet som ska bo hos oss!

Jag kommer att hålla er uppdaterade på vad som händer på barnrums-fronten.
Och det kommer säkert bli en hel del inlägg med diverse återbruk och pyssel på detta tema :-)

13 kommentarer:

Susanne sa...

Åh vad roligt!! Som inspiration kan jag säga att vi har gjort ett myshörn i vårt barnrum och det är den bästa delen!! En gammal bäddmadrass i botten och sen kuddar och gosedjur. Vi läser alltid där och så kan man som vuxen slumra lite ibland. Tänkte att det kan vara fiffigt när man har snedtak!
http://josjos.se/blog/2011/01/30/lasa-i-myshornet/

Eva sa...

Låter som ett väldigt roligt rum att fixa!
Blir kul att följa:)

Tyg och otyg sa...

Spännande! Det ser ut att påminna en hel del om mitt rum i mitt föräldrahem, det har också snedtak och lite konstiga vinklar sådär, men det är rätt mysigt tycker jag!

nattugglan sa...

va fint det kommer att bli!! Sådär är det ju i gamla hus.. samma sak som vi har på vinden..inget gjort sen -80 o där skulle det va i stort behov av renovering.. men jag vill inte börja själv o gubben min har inte tid...Följer med spänning hur det blir..

Caroline sa...

Stora grattiskramar till den kommande bebisen!! Jag vet att jag är lite sent ute men är inte i bloggvärlden så ofta =/ Hoppas du mår bra fina Maja!!
Stor kram!

Fixarsorken sa...

Åhh vad roligt. Pyssla till pyret :D

Sanne sa...

Spännande! Det är så kul med bebisförberedelser :-)

Emilia sa...

Spännande!

Malin på pastill.nu sa...

Vad roligt! Skulel så hemskt gärna vilja ha ett sånt projekt framför mig nu. Måste flytta med andra ord ;-)

Suss sa...

Jag tycker det såg ut att vara ett mysigt rum! Lite barnsligt speciellt och knepigt. Jag ville alltid ha ett rum med snetak när jag var liten..

Hedvig sa...

Blir nog ett toppenrum till bebben när det blir klart! Ska bli kul att följa. :)

När kommer bäsen förresten?

Kram

Mmatilda sa...

Så roligt för dig att du har så mycket positivt att tänka på nu! Roligt projekt att jobba med ett barnrum!

Anonym sa...

Det ser jag med glädje fram emot. Det blir säkert ett finfint rum när du är så pysslig och uppfinningsrik. Kramar Britta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...