lördag 30 juni 2012

Kul kub i tyg


Denna sydde jag till Melvin för ganska längesedan.
Den har bara blivit obloggad.
Det är en kub i tyg. En ganska kul kub i tyg.
6 stycken kvadrater, lite sömmar, band, stoppning och fantasi är allt som krävs :-)
Och så sydde jag det lite större handtaget på sidan både för att det ska vara kul att hålla i, och också ifall man skulle vilja hänga upp den.
Melvin använder den en hel del, och pillar på lapparna. Mest på den stora har jag sett!


Under cirkeln av fleecetyg lade jag in lite remsor från en prassel-plastpåse.
Vågade inte ta smörgåspapper, för jag vet inte riktigt hur det tål en tvätt... Nån som vet?


Och så är där lite annat grejsimojs att pilla på också.


Alla tyger är såklart inhandlade på loppis, ja allt material egentligen...
Och faktiskt var den riktigt rolig att sy. Inte alls särskilt svårt.

Får sy fler framöver!

7 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Vad fin den är! Jag har också varit lite sugen på att sy sådana, och nu har jag två arbetskamrater som just har fått bebisar, så det kanske kan bli tillfälle nu då.

Saras pyssel sa...

Jättefin! En sån hade Tuva älskat! Synd bara att jag är så dålig på att sätta mig vid symaskinen... :-p

Maria sa...

Jättefin! Så smart att man kan få användning för alla små udda snuttar av tyg och band som det kanske är svårt att göra något vettigt av.

Sanne sa...

Perfekt till en liten en att greja med! Vad synd att det inte finns några småttingar i bekantskapskretsen...

Misemor sa...

Så smart. En sånn må jeg sy til mitt lille barnebarn også. Jeg tror ikke smørpapir er så lurt i vask, nei. Men plastposestrimler går da fint det?
Klem!

Sanna sa...

Supersöt! Jag har också sytt ett gäng liknande som även fått en pingla insydd.. =)

Kraaam
Sanna

Anonym sa...

Jag har sytt en liknande kub och en prasselpekbok med bakplåtspapper i. Jag testade först att lägga bakplåtspapper i blöt i över en timme i hett vatten för att se vad som hände, och det förändrades inte det minsta. I ugn under blöta grönsaker så blir det ju värre än så :)

Fungerar jättebra. Handtvätt i 30 grader tål det absolut, efter 40 grader maskin så blev papperet lite mindre prassligt, men funkar bra ändå.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...