måndag 5 mars 2012

Jag vill ju också ha fina hörlurar!


Jag har längevarit sugen på att virka in hörlurarna till min telefon (no ifån).
Och hela bloggvärlden har exploderat med hörlurs-pyssel :-)
Instickade, pärlpimpade och virkade exemplar har jag sett både här och där. Härligt!
Dessutom är det världens bästa grej, för de trasslar inte ihop sig nånting.
Alla hörlurar borde vara täckta med garn!


Jag virkade med fasta maskor runt hela sladden.
Passade dessutom på att lägga till en liten finess.
Jag satte en nabbipärla längst upp vid båda hörlurarna, och sedan satte jag en extra lite längre ner på höger hörlur. För jag har alltid stört mig på att det är så svårt att se vilken lur som är höger och vilken som är vänster. Bokstäverna är supersmå och syns inte när det är för mörkt.
Men nu kan jag både se och känna vilken som är högerluren!


Jag älskar turkost! Det är min favvofärg, ja och grönt då :-)
Jag har ganska länge haft detta lila mobilfodral till min telefon, och lila och turkost kanske inte är det första jag brukar matcha ihop, men varför inte?
Jag tycker det blev riktigt piffigt!

Just det, jag funderar lite på att skriva ut total kostnad för mina projekt, vad tror ni om det?
Det kanske kan inspirera ännu mer till att handla second hand!
Material: Garn och pärlor från second hand
Total kostnad för detta pyssel: ca 4 kronor.

Angående följar-gadgeten så får jag härda ut lite :-)
Försöker inte tänka på det, för jag blir tokig annars!
På nåt sätt har det lyckats komma till 2 nya följare sedan den försvann, så helt dött verkar det ju inte...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...