tisdag 18 oktober 2011

Rosa auktion nummer tre!

Ja, mina vänner, då var det dags för auktion nummer tre till förmån för rosa bandet.


Jag måste säga att nu har jag överträffat mig själv ;-)
Denna produkt är så snygg så jag funderar på att lägga ett bud själv!
Här är den:


Ett riktigt snyggt förkläde, med DUBBLA sidor! 2 förkläden i 1!

klicka på bilden för att se den i större format

På den ena sidan använde jag ett marimekko-tyg som jag fick av en av mina tygskänkare.
Jag kände att ett sånt fint tyg som Unikko förtjänar att synas lite extra, så det fick bli utgångspunkten till detta förkläde.
På andra sidan tog jag ett tyg som jag själc hittade när jag letade rosa tyg, och här sydde jag även dit en ficka i fint retro blommigt tyg.
Banden är av rosarutigt tyg, som passar lika bra till båda sidor.


Jag har egentligen väldigt svårt att skryta men visst är det urtjusigt??
Passar både till flickor och tanter och allt där emellan :-) Både klassiskt och modernt!
Och tröttnar man på den ena sidan så är det bara att vända!


Förklädet är sytt helt i bomullstyger, och är ungefär 80 cm långt.
Jag har använt ett av mina förkläden som mall, så det är i princip "standardmått".


För att lägga ett bud skriver du en kommentar till detta inlägg.
Jag avslutar auktionen den 23 oktober klockan 22.00.
Du är välkommen att buda hur många gånger du vill!
Funkar inte kommentarsfunktionen så kan du maila mig så lägger jag in budet här.


Den som har det vinnande budet betalar in summan via min insamling på Cancerfonden, eller till mitt bankkonto (så gör jag överföringen).


Till sist foto på förklädet med modell (jag):

klicka på bilden för att se den i större format

Tänk bara på att jag är ganska kort och därför viker upp förklädet, därför ser det lite kortare ut än det egentligen är.
Som ni ser är det rejäla knytband så man kan knyta både på magen och på ryggen om man vill.
Buda nu väl på detta snygga förkläde!
Budar ni för dåligt så slänger jag in ett bud själv ;-) hihi!

ALLT går till rosa bandet-kampanjen, jag bjuder på frakten!
AVSLUTAD

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger 150 kr Anneli Brogården

Misemor sa...

Så snill du er! Dette forkledet er jo kjempefint. Håper du får mye for det!
Stor klem =)

Maria sa...

Snyggt! Jag bjuder 180 kr.

Nettan sa...

Med ett så fint förkläde måste allt man lagar eller bakar bli lyckat! 200 kr säger jag!

Tina sa...

Så fint! Jag bjuder 230 kr.

sofia sa...

Åh så fint det blev!!!

Maria sa...

Jag bjuder 250 kr!
Maria Björs

Anonym sa...

Hej
Hoppas din mamma och du har en bra tid tillsammans nu.
Jag tycker ditt förkläde är otroligt fint och skulle jättegärna vilja ha det.
Jag betalar 275:- för det, eftersom jag vet att pengarna går till ett bra ändamål.
Ha det så bra det bara går.
Kramar Lena S från Örebro

Maria Björs sa...

Jag höjer till 300 kr! Förklädet är jättefint och pengarna går ju till något riktigt bra.

Maria Björs
maria.bjors@teliapunktcom

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...