tisdag 11 oktober 2011

Fina, fina människor ♥

Ni vet ju att jag har fullt upp med att sy grejor till rosa bandet.
I detta inlägg skrev jag om varför jag är engagerad.
Jag frågade också om det var någon bloggkompis som ville göra ett tygbyte, så jag kunde få ihop mer rosa tyger.
Ojojoj, vad jag har fått rosa tyg! Kolla in:


Alla dessa underbara människor har skickat tyg till mig utan att vilja ha något tillbaka.
Om ni visste hur det värmer! Ni är fantastiska!

Tack till Petra, Helena, Eva, Ingmarie och Sofia!

Ni hjälper mig att få ihop tyg så att jag kan samla in pengar till rosa bandet.
Och eftersom ni bidrar till det så kan jag själv också bearbeta lite känslor.
Och dessutom ger ni mig mycket stöd och värme genom att bry er och skicka tyg!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Sen måste jag slänga in några rader till om fina människor...
För ett tag sedan ringde en bekant från en av second hand-ställena jag brukar vara på, och berättade att de hade lagt fram en hel del garn.
Hur snällt är inte det?
Såklart körde jag dit nästan direkt, fast jag egentligen inte hade tid ;-)

Det var MASSOR med garn!
Allt detta följde med hem:


Det var alltså inte bara tråkigt, hårt ullgarn utan bomullsgarn och annat kul i massa härliga färger!
Lycka!
Jag tror där är 70 nystan ungefär. Och jag vågar inte berätta vad jag betalade...

Tänk vilka fina människor världen är fylld av! Man blir ju lycklig för mindre ♥

7 kommentarer:

4U2 sa...

Det finns trots allt de som bryr sig om, det glömmer man ibland. Härligt!

R´s sa...

Vad fint att du fått in så fina tyger : ) Lycka till med dina viktiga projekt!

Eva sa...

Visst blir man glad av sådant!
Jag har fått garner som packats ihop mitt i natten av en kvinna just, VÄLDIGT just, hemkommen från sydamerika! Och tyger till hjärtefiltar fick ingå i packning från USA trots att väskor vägdes otroligt noga och plockades i och ur.
Det värmer så det räcker hela vintern:)

Emilia sa...

Vad snällt att du fått massa rosa tyger - hade inte rosa varit en favoritfärg här hemma så kanske vi hade haft nån bit över.

Jättefin rosa väska och höstsjal!

Anelma handarbetar sa...

Omtänksamma människor som du har många omtänksamma runt sig.

Kram

Helena Högberg sa...

Det finns mer rara människor än man tror. Jag efterlyste riktigt pyttesmå permanentspolar i en tidning, som jag skulle ha när jag gör iordning gamla dockor med kort hår, sådana spolar hittar man inte idag. Jag fick massor av svar från snälla tanter coh ingen ville ha betalt!! Jag var så glad!

skapa och inreda sa...

Härligt! Blir också glad över när jag läser om de rosa tygerna som snälla människor skickat till dig.
Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...