onsdag 10 november 2010

Crazy collar


Ja, den är lite "crazy", denna kragen! Värsta volang-explosionen. Men det e lite kul.
Jag virkade den av sammetsgarnet som jag fyndade på Vävdagarna i Glimåkra, det var på kon och kostade 25 kronor. Billigt, billigt! Knapparna är antingen second hand, eller arv, eller båda!

Jag frågade min man om jag såg fin eller knasig ut i kragen... -Båda, sa han. Hihi, han e en buse!

Fast ni kan kanske skymta att man inte ser riktigt lika knasig ut när man väl har jackan på :-)

Det var dagens knas-virkning!

Vi kämpar vidare med köket. Jag har fått ihop kökslådorna, och Tommie har fått en del underskåp på rätt plats. Det går framåt, men ganska sakta.
Och dessutom är jag är inne i den djupa, djupa kakel-djungeln!
Stackars tjejen i kakelbutiken, jag måste vara den mest noggranna kakel-väljare någonsin! Ska titta på allt, jämföra, diskutera, jämföra lite till. Kolla priset, tillgänglighet...osv. Men hon är supertrevlig, och bara hjälper till. Toppen!

Annars håller Ebbe fortfarande full koll på läget.
Fast jag blir kanske inte jätteglad när han bestämt ska attackera roller och pensel när jag målar...
Och husse blir kanske inte jätteglad när lille Ebbe attackerar tumstocken när han ska mäta...
Fast han utför säkert någon viktig "säkerhetskontroll", som vi inte förstår... *blinkblink* ;-) hihi.

22 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Kragen är jättefin och den ser ut att vara väldigt skön.
Ha de gott.

Bettan sa...

Jätteläcker krage!!
Kram sytanten

SUADDA sa...

Blev superläcker! Ser så go och mysig ut =)
Vad bra att du hinner sticka in lite virkning också i renoverandet. Kan ju kännas som lite belöning att få sätta sig med den efter flera timmars stökande i kaoset. ;)

Mia stickar sa...

Kragen ser läcker ut! Hoppas köket framskrider utan större problem!

Maria sa...

Jätterolig krage! Den värmer säkert skönt. Spännande att det går framåt med köket, lite i taget. Ni får glädjas över varje detalj som kommer på plats. Det är klart att du ska vara noggrann när du väljer kakel - det ska väl sitta uppe en stund....
Kram, Maria

Anonym sa...

Haha, när vi renoverade köket var vår lille aussie Jösta bebisvalp och "hjälpte" husse med att ideligen stjäla alla verktyg han orkade släpa iväg in till sin favvohörna framför braskaminen.

Hedvig sa...

Men gud så snygg krage!!! Den ser lite viktoriansk ut, det gillar jag. Och knasigt är ju bara bra! :)

Anonym sa...

Grymt snygg och härligt annorlunda krage! Mycket bra virkat!

4U2 sa...

Gillar verkligen din krage.

Unknown sa...

Hej Maja
Kragen är jättefin, ser såå cool ut. Jag skulle kunna tänka mig den på en varm tröja en riktigt kall dag, inomhus då alltså.
Ja du Ebbe han kanske är släkt med Martin Timell.... vem vet? ;-)

Madeleine sa...

Oh, vad festligt! :D Precis vad som behövs nu när vintern är här!

4U2 sa...

Tack för kommentaren. Ja visst försöker man hitta en bra lösning för en själv. Doc inte alltid lätt, men ändå.

Anonym sa...

Thank you Fiff for the comment;)
Love ur collar!
Kisses
Angie

Tyg och otyg sa...

Ja, visst var det ett fint paket? :) Ska bli spännande att se vad du fick också!

Anita Tørmoen sa...

wow, den var jo kjempefin. Ser myk og god ut også:)

ÄNGLASTINA sa...

Härlig krage du gjort.

Erica Bessant sa...

Super härlig krage ju! Me like!

Vad glad jag blir att du gillade ditt paket också! =o) Det var meningen att det skulle lysa upp lite =oP

Lilli sa...

Vilken rolig, ovanlig och skön krage du gjort! Kul! Tycker den är fin även utan jackan. Ha en skön helg!

Sanna sa...

Tycker kragen är urläcker, tror inte alls att du ser knasig ut i den.

Kram och fortsatt trevlig helg

Anonym sa...

Det fungerar bra med lim och vatten men jag hade inget lim hemma.
Med stärkspray blir det inte nog hårt.

Ja, du får pröva dig fram till vad du tycker fungerar bäst.

Lycka till!

Ingmarie sa...

Tack för besöket hos mig !
Vilken krage du fått till.
Superläcker .
Var det efter eget mönster .. tro ?
Tänk så mycke fint det finns man kan göra .
Jag har låtit Tilda vila lite ,
en som ville ha mobilfodral, virkat .
Och de kan manju göra framför TV
Ha det bäst !

gregor78 sa...

Hey, could anyone translate this lovely pattern in English? It's awesome.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...