tisdag 17 augusti 2010

Min förvaring, del 1: småförvaring

Ja, då drar jag igång den lilla följetången med min förvaring! Tänkte att det nog kan inspirera någon i alla fall.
Den nya lådan har ni ju redan sett, men här kommer mina andra småförvaringar:

Denna är i trä, och köpt på second hand. Tröttnade på att ha den i rent trä, så jag klädde om den med tapet för någon vecka sedan. Tapeten är ett korsstygnsmönster, ser ni det? Det e så coolt tycker jag! Fast ett helt rum i det, nja(den är knallrosa och lite blank)...men det passar bra här!


Detta är en verklig trotjänare. Tror jag köpte den när jag var ungefär 13 på IKEA. Den har varit gömd i någon period, men den är ju trots allt ganska snygg ändå. Och framförallt väldigt praktisk! Tröttnar jag för mycket, så klär jag om den också.


Här är en ganska nyinskaffad förvaring, från IKEA. HÄR kan ni se hur den såg ut innan.
Den tycker man nog är rätt snygg om man är pojke och åtta år, men det är ju inte jag...så denna fick också tapet på sig, och i love it! Tapeten räckte dock inte riktigt, så jag klippte ut några blommor, och klistrade dit ett ljusblått papper som bakgrund. Det funkar det också!

Och om tapeterna...jag köpte tapetprov på Inreda.com. Man kan köpa upp till 6 olika prover, och betalar 49 kronor (frakten). De är visserligen ganska små, men det räcker till såna här småjobb. 3 har jag sparat, och med dem tänkte jag klä om en byrå någon vacker dag.

Till sist kommer min trådförvaring, den har ni kanske redan sett i min sidebar?
Jag älskar verkligen min trådhylla, för man ser alla de fina färgerna, och man får sån härlig inspiration när man slänger ett öga dit. Synd att gömma undan så mycket färgklickar! Denna sitter till vänster om min symaskin, så det är även väldigt praktiskt, och nära och bra!


Nu syns kanske inte alla färger så bra, men ni förstår idén i alla fall.

Det var allt i del 1, jag ska återkomma med lite av varje. Och förhoppningsvis så bidrar det till att någon får en idé som gör livet som garn- och pysselgalning lite lättare!

Och just det; jag har tagit ett beslut. Inga mer awards. Det är smickrande, men en kommentar gör mig ännu mer glad! Mer än så behöver jag inte förklara. Hoppas ni förstår. Sov sött!

19 kommentarer:

Mmatilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mmatilda sa...

Lådorna är jättefina, helst den ljusblå, skrev jag, sen insåg jag att de var ljusblå två stycken av dem... jag gillar mest den med blommor! Har du sygrejer i dom allihopa?

Fijaffa sa...

Jättefina förvaringar, både lådorna och trådhyllan! Nog ger det inspiration alltid :-) Jag håller på att organisera min hobbyhörna och jag älskar förvaringar av olika slag. Det går lite långsamt fram men jag tror det är bra, jag behöver känna in vad jag vill och vad som funkar bäst.

Maria sa...

Smart med sådana smålådor. Du har gjort dem så jättefina! Jag har en minibyrå i trä, precis som din första. Har flera gånger tänkt att jag skulle "dekorera" den, men än har det inte blivit av. Fast nu fick jag lite inspiration från dej.
Trådförvaringen gillar jag skarpt! Jag får nog ge mig ut på en secondhand-sväng snart....
Kram!
Maria

Bettan sa...

Smart förvaring och så fint det blir. Trådhyllan gillar jag jättemycket.... har såna små hyllor nånstans i förrådet tror jag... kanske skulle ta in dom?? men eftersom jag syr mycket med broderitråd kanske det inte funkar.. skulle kanske få klä in hela väggen med hyllor. Skulle kanske bli fint?? Din trådhylla gillar jag iaf. Kram sytanten

Unknown sa...

Jättebra förvaring! Har en liknande som din i trä fast den sitter på väggen på toaletten. Målade den svart utanpå och klädde lådornas insida med olika mönstrade papper. Blev jättebra för alla småprylar man har i badrummet. Blir spännande att se vad mer du har hittat på.

Madeleine sa...

Tjusigt, härligt och praktiskt! Jag håller just på att fundera över lite förändringar vid min arbetsplats - man kan alltid göra det bättre på något sätt! ;)

skapa och inreda sa...

Du är så härligt kreativ. Gillar dina fina förvaringslådor. Superfint med trådrullarna :)
Kram Annika

Cattis sa...

Otroligt inspirerande att följa dina förvaringsserie.

Jag känner som du med din tanke kring awardsen. De tre sista jag fick orkade jag inte plocka hem, för jag var för utmattad av mina studier just då.

kramkram

Caroline sa...

Åhh vad inspirerande med tapeterna! Jag beundrar din trådhylla =)

SUADDA sa...

Jättetack för inspirationen!
Vilka superfina förvaringar! Önskar verkligen jag hade sådan ordning! Men det kanske blir nu snart...nu när jag fick se dina läckra lådor! ;)

Sanna sa...

Jag gillar verkligen din trådhylla, tänk att såna saker som trådrullar kan pryda en vägg på det viset.

Emilia sa...

Smart idé med trådrullsförvaringen!

Plutt sa...

Vad smart, blir ju jättefint med lite tapet! Har alltid undrat var man får tag på lagom mycket tapet för såna här småprojekt, nu vet jag! Tack så mycket för en fin blogg! :)

Saras pyssel sa...

Vad härliga förvaringsknep du har kommit på! Jag ska ha dem i åtanke till mitt blivande dröm-hobbyrum i mitt blivande dröm-hus. ;-) Vad har du i alla små lådor?

Evas Pyssel sa...

Jättefina lådor. !Jag har något liknande i badrummet med alla mina örhängen och enklare smycken i. Vi passerade Kylinge häromdagen när vi körde till Skåne. Ögonen stod på skaft men jag såg inte den där garnaffären. Kan du beskriva ifall vi kör förbi igen !!! Snälla ! Kram Eva

Tina sa...

Din trådrulleförvaring är bara bäst. Vilken toppenidé! Har rotat febrilt i garderoberna idag, för att hitta prylhyllan, som ska finnas någonstans...
Skönt att läsa din åsikt om awards. Får alltid lite kedjebrevskänsla av dem, fast tanken är god.

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Åh vad glad man blir av att läsa din blogg! Angående frågan i min blogg, så nej, har man inte facebook kan man ju inte "gilla":)

Tack för tipset med tapeter! Kanonbra!

En fråga, jag skulle vilja ha ett sånt virkat "svettband" /armband, det du gjorde med tre knappar. Kan man beställa det av dig?

Ha en bra dag!:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...