tisdag 27 juli 2010

Virkad nödvändighet

Nu har jag klarat av ett mini-UFO! Tråkigt, tråkigt att göra. Men väldigt praktiskt och bra!

När jag sitter i min hängstol så når jag ju inte ner till marken och vattenflaskan, så jag tänkte att jag kunde virka en hållare, så den kan hänga bredvid mig.

Jag tog de färger som stolen har, det är bara det att när jag väl blev klar med den så hade ju stolens färger blekts...ser lite lustigt ut!

Snörena flätade jag av två trådar i varje färg. Det är bara att knyta en rosett där jag vill ha den, och knyta upp den om jag vill flytta den.
När jag gjorde denna hållare så kom jag på att man kan ju faktiskt virka såna till alla sportflaskor...en del är ju så fula. Dessutom är det ju skönare att hålla i!



Här sitter jag ibland och läser, särskilt när det är för varmt i solen.

Ikväll har jag bara suttit och lyssnat på bröllopsmusik.
Kantorn ringde innan ikväll, och frågade om önskemål.
Så nu har jag valt ut ingångs- och utgångsmusik, och jag känner mig riktigt nöjd!
Ska först kolla med henne så att det funkar för henne, sen ska jag berätta vad jag har valt. Det är inte de allra, allra vanligaste, men åh, så fint! Blev förälskad särskilt i ett stycke.

Sov sött! Nu ska jag fortsätta med bröllopsboleron, efter all inspirerande musik :-)

13 kommentarer:

SUADDA sa...

Vilken "Fiffig" idé! och läcker också! =)

Hm...tänker tillbaka till mina egna bröllopsbestyr som jag hade en gång i tiden.....mycket att fundera och planera, men oj så kul och spännande! =)

Unknown sa...

Roligt att välja bröllopsmusik. Jag har också en hängande stol på min veranda där jag sitter och bara njuter. Ibland stickar jag eller virkar några maskor, ibland läser jag eller löser korsord. Man behöver en sådan plats.

Evas Pyssel sa...

Jag skulle också vilja ha en hängande stol !!!!!! det ser så mysigt ut. Och vad skönt att du fick avsluta flaskpåsen. Ibland blir handarbeten liggande och så plötsligt får man tag i dem igen.
Nyfiken på din bröllopsmusik !!!!Kram Eva

skapa och inreda sa...

Måste vara härligt att sitta där och njuta av livet. Mycket smart att virka en behållare till flaskan :) Visar på att du är kreativ. Snygg var den också i härliga färger.
Kramiz Annika

SUADDA sa...

Hm....ja...jo, men jag är skild också! Vi lyckades inte så bra .... =) ......Men vi fick två jättefina "busungar" =D

Mia stickar sa...

Så avundsjuk jag blir! Din hängstol ser så skön ut och med den vattenflaskan till......

Maria sa...

Du är så påhittig!Så praktiskt - och snyggt - med en flaskpåse.Var har du hittat din hängstol?Jag har en dröm om att en vacker dag också ha en sådan.
Lycka till med allt inför bröllopet!Visst finns det mycket härlig musik!
Maria

Malin sa...

så praktiskt med en flaskhållare. Jag tycker den är jättefin.

Maria Harrsjö sa...

Men vad smart, snacka om kreativitet!! Snyggt med färgerna! Maria:)

ÄNGLASTINA sa...

Va smart ide. Det ser så himla mysigt ut, att ligga i skuggan.Nu när du berättar om bröllopet, ligger inte kyrkan sidan om skolan jag gick i?

Anita Tørmoen sa...

Det var en fin flaskeholder.

Sanna sa...

Så flitig och påhittig du är. Din tavelvägg gillar jag skarpt håller just nu på att renovera vardagsrummet och har varit lite inne på att rama in några bitar stormönstrad tapet att ha som tavlor, men det med tyget var jättefiffigt. Kram och lycka till med alla bröllopsbestyr.

Slow-Eva sa...

Vad smart! Och jättefina färger tyckerjag.

Lycka till med bröllopet. Det kommer nog gå jättebra tror jag med all den insikten som du har!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...