torsdag 1 juli 2010

Tråkdynan till soffan=klar

Så, nu är dynan till utemöblemanget klar. Skönt! Det var tråkigt.
Tyget köpte jag i stuvlådan på ikea för något år sedan, inuti är det skumgummi.
Tycker färgerna passar bra till vårt hus, som är ljusgrått.



Och såhär ser den ut på andra sidan:

Jag kör hårt med knytband. Det är enkelt, snyggt och praktiskt.



Tänkte inte skriva mycket mer om dynan, trååååkigt!
Ibland vet jag inte varför jag syr...jag tror det är för att jag kan.
Då känns det på något vis onödigt att köpa vissa saker som har med textil att göra.
Sen är ju tankeprocessen och valet av tyg roligare än att sitta framför symaskinen...
Jag har sytt ganska mycket, men jag vill ju vara kreativ, och jag vill att det ska gå ganska snabbt. Jag tycker inte om när jag måste vara "tekniskt korrekt", som att sy foder, dragkedjor och sånt.
På återseende, nästa gång blir det nåt skoj!

5 kommentarer:

Bettan sa...

Den är fin, din dyna. Smart med knytband, bara att knyta upp och tvätta eller skaka dessutom sitter den fast när man vill....
Kram sytanten

Emilia sa...

Ser snyggt ut!

Mia stickar sa...

Dynan ser fin ut och visst är det smart med knytband, snyggare än dragkedja! Själv har jag just börjat sy dragkedjor igen efter många många års uppehåll,hade nästan glömt hu man gjorde!

Cattis sa...

JÄääääääääättefin dyna. Snyggt tyg. Ibland är det svårt att göra klart vissa projekt.

När har du semester?

En träff?

kramkram

Malin sa...

Snygg dyna! Vad smart med knytband. Jag ska också sy en dyna till vår kökssoffa men har dragit på det! Ska nog också sätta knytband på den. Tack för tipset!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...