fredag 21 maj 2010

Resultatet av nåldynebytet

Så här såg min nåldyna i nåldynebytet ut:


Jag använde ett väldigt tunnt ullgarn, som egentligen är till för vävning, lade några trådar tillsammans, och virkade med 3,5 (tror jag!). Den har två sidor, så man kan välja vilken man vill ha. På den röda sidan broderade jag lite i mitten, och sydde dit en pärla. Virkade också en spets, och sydde dit den runtom. På den gröna sidan virkade jag en gul blomma (i samma ullgarn).

Min bytes-kompis och jag lyckades skicka våra paket samtidigt, så hon fick mitt paket igår, och jag fick hennes!

Detta låg i mitt paket:

Och detta fick jag av henne:

Hon fick också en av mina myntamöss (jag vet, jag har inte visat dem ännu! Det kommer...)!

Fick ett mail av henne sen, och hennes kisar Sigge och Bosse hade blivit nyfikna. Alltid ett bra tecken!

Och såhär såg hennes nåldyna ut (i närbild):


Jag tycker jättemycket om den! Den har så härliga färger. Dessutom skulle jag aldrig ha kommit på att göra en sån själv. Och det är ju det som är kul med att byta med någon annan!

Det verkar som om hon blev glad över sin också, och det är ju toppen!

Sov gott allihopa.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
vad konstigt, jag la in en kommentar igår, men den har inte kommit med? hmm jag har väl gjort fel haha
Jättegullig nåldyna du gjort, och den du fick var söt. Roligt byte det där, men jag var aldrig med för jag använder aldrig nåldyna.
Hoppas att allt är bra med dig och att du har en finfin Pingshelg,
Kram

Susanne

Camillas virkhörna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camillas virkhörna sa...

Vilken kul idé med nåldynebyte! Blev väldigt nyfiken på dina myntamöss :)
Ha en bra dag!

SUADDA sa...

Vilken fin nåldyna! Vad kul att sidorna är olika också! :)

Cattis sa...

Hej du,

Jag bor i N. Åsum. Ha en skön lördag.

kramkram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...