söndag 16 maj 2010

Födelsedagen blev en garn-dag (Mor är bäst!)

Födelsedagen blev en riktig garn-dag, och det hade jag verkligen inte räknat med! Först damp detta paket ner i postlådan (som jag hade beställt en vecka innan).

Jag hittade så fina virknålar på en engelsk websida, och billigt! 10 stycken olika storlekar för ca 113 kronor, i underbara färger! Från 3 till 15, sen köpte jag också en 3.75 i aluminium och en 6,5 i bambu.

Då var jag ju också tvungen att handla lite garn när jag ändå höll på (överraskande va?)!

De stora nystanen är på 100 gr, och kostade ca 13 kronor styck! Snacka om fynd! Tog lite härliga färger + beige. Sen hade de utförsäljning på pälsgarn, så de kostade ca 11 kronor styck, för 50 gr. Också värsta fyndet! Här i stan kostar pälsgarn ca 50 kronor. Köpte tre olika nyanser, och 4 nystan. Tänkte det skulle bli en del igelkottar framöver nämligen...

Sen på kvällen kom mina päron för att äta middag, och jag har ju redan fått present av dem, nämligen utemöbler i trä som jag är jättelycklig över!


Men de hade lite mer med sig...

Jag fick en hel badboll full med garner (lycka,lycka!!).
Mor hade varit iväg och handlat en massa garnnystan till mig, i olika färger och material. Där var en hel del ullblandningar och lite bomull och akryl.
Hon hade hittat en garnaffär som ligger mitt ute i "nowhere", och de hade kostat 8-20 kronor styck, de hon köpte.

Och hon sa att det var väldigt stort, och de hade massor med garner, även i andra kvalitér och priser.

Måste bara åka dit själv snart!
Garnfynd, garnfynd! Får lura sambon att ta en mctur åt det hållet...!

Och TACK för alla fina grattishälsningar som jag har fått! Det värmer!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Oj så billiga garner du köpt!!! Men snälla var???? jag som bara har typ 10 kg garn hemma, du förstår väl att jag har krisläge här hemma? hihi

Anki sa...

Wow! Vilka fynd och vilka presenter, vilken lycka!
Jag säger som Frualbertsson, vilken webbsida har du hittat? Krisläge här också ju fast garnhyllorna och kartongerna bågnar ;D

Camillas virkhörna sa...

Visst blir man glad av så fina garner. Var själv i en garnaffär i fredags, som också ligger mitt ute i "nowhere" :) där jag fyndade 10 nystan i olika färger för en 100-lapp!

Linn sa...

Åh, jag vill veta var du köpte pälsgarnet! Jag blir typ galen av dessa låga priser! ;)
Lyllos dig som har fyllt år, det vill jag också göra. ;)
Ha en fortsatt bra söndagskväll, själv är jag sjuk. <3
Linn

Black Iris sa...

Oj så mycket härliga garner att sätta händerna i!!!

Maidi

skapa och inreda sa...

Förstår att du är glad:) Garn kan man inte få för mycket av.
Kram Annika

ÄNGLASTINA sa...

Vilken lycka med så mycket garn o annat. Var hittade du dom fina virknålarna?

Lina & Mia sa...

Hej:) Ser att du har fått frågan några gånger innan!! Men jag är oxå lite nyfiken på vilken websida du gjorde dessa fynd, har så svårt att hitta något bra ställe att beställa garn ifrån!
Hoppas du får en bra vecka!

SUADDA sa...

Ja, vad mycket fina saker! Virknålarna ser ju jätteläckra ut....som godis för fingrarna ;)
Håller med föregående...du får gärna berätta var du gjort dina fynd. Ha det gott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...